Sunday, May 16, 2010

16. mai

Åh, hei, det er så mye bra som skjer for tiden. Fredag dro jeg, Hilary, Caitlin og Sadie til Yogurtstop, seriøst de har best yogurt i verden, har vi noe liknende i Norge? Etter det dro vi og så "Letters To Juliet", supersøt film. Ha ha, jentene er så kose å være sammen med, kommer til å savne de såå mye...

Lørdag, ja lørdagen ja... Ha ha, da dro jeg til Los Angeles.. Og bare for dagen. Sa ikke engang i fra til mamma at jeg dro, men hadde jeg gjort, så hadde hun bare vært nervøs hele dagen, og det gidder jeg ikke. Så når hun ringte i dag, fortalte jeg det og hun var helt fin med det liksom. Jo, hva gjorde jeg egentlig? Jeg dro på "Åpen Skole" på en skole jeg har veldig lyst til å begynne på. Slapp av, begynner DESSVERRE ikke til høsten, selv om det er det jeg helst vil, men det er der jeg vil ende opp etter vgs. Siden jeg er senior her, er det jo veldig mye snakk om college og sånn, utrolig spennende, dere aner ikke! Tenkte at jeg kunne begynne å finne ut hva jeg vil gjøre og sånn, og jeg tror jeg har funnet det ut. Jeg må bare få svingt det hele med penger og bo og oppholdstillatelse og alt det fine der.. Uansett, skolen var helt sykt bra! Lærerne og rådgiverne var til kjempe hjelp, og jeg fikk svar på alle mine spørsmål, og jeg følte meg 10 kilo lettere når jeg dro. Ble forresten en god del dollar lettere også, måtte liksom ta taxi fra LAX til skolen. Ja ja, sånn er det bare. Og så kommer jeg på flyplassen, tror dere ikke flyet mitt er forsinket da? Så da sopet jeg rundt på flyplassen i fem timer, kjempe moro. Flyplasser er blodkjedelige, og spesielt den terminalen jeg var på i L.A. Hallo, det var null og gjøre. Så jeg kjøpe meg noen blader og bare satt der. Super spennende. Da jeg kom hjem, var klokken ti, skiftet litt, og så bar det avgårde til Caitlin's bursdag. Hun fylte atten, og hadde et lite party med bonfire og sånn i hagen. Superkos. Sadie og Brandon og Meredith hoppet i bassenget da, med klær på, og det var sikkert 14 grader, blodkaldt! Kokkos. Da jeg endelig fikk lagt meg, kl. 1 hadde jeg holdt det gående i 19 timer og var rimelig trøtt, så jeg sov ti timer i natt. Digg! Våknet opp og hare bare ruslet rundt i hele dag. Lest litt til en prøve i morgen, mailet litt, sjekket flere skoler og sånn. Må ha noe å falle tilbake hvis jeg ikke kommer inn på skolen i L.A. Har ikke lyst til å snakke for mye om det, for snakker jeg om det høyt ut og masse får jeg bare så sykt store forhåpninger og går ikke ting som jeg vil, er det så kjedelig å få det slengt i trynet liksom, så vi får se hvordan det ordner seg. Grunnen til at jeg helst skulle startet til høsten er fordi jeg Hater Frederik, med stor H. Maken til inkompetent skole har jeg aldri vært borte i før, lærerne, fagene, skolesystemet. Helt ute og kjøre, nei vet du hva, det amerikanske er så mye bedre, dere aner ikke. Elsker det! Kan skrive side opp og side ned om hvor FLOTT det er og hva vi går glipp av.

Hallo, det er 17. mai i morgen :D Skulle veldig ønske at jeg var hjemme for 17. mai, elsker nasjonaldagen vår. Tog og is og pølser og sukkerspinn og bunad og harry tivoli og gassballonger og russ! Vi har verdens koseligste 17. mai frokost hvert år, og jeg liker faktisk å gå i bunad for jeg har så fin bunad :) Neste år får jeg ikke brukt den heller, da er jeg jo harry russ. Kanskje jeg ditcher russebuksa, vi får se. Hele russe greia er jo rimelig harry da. Sikkert mye moro, men å være russ før eksamen, eller ha eksamen etter russetida er noe, nei, det er det tåpeligste som finnes! Hallo, vi skal jo feire ETTER eksamen, derfor bør eksamen være FØR 17. mai. Er dere ikke enige? Jeg er i hvertfall kjempe enig. Håper dere alle har en kjempe fin feiring! Hurra for Norge, GRATULERER MED DAGEN!
Har dessverre ingen flotte bunadsbilder av meg på Mac'en.. Mamma, send meg noen bilder fra 17. mai :)
Har gravd i skapet etter røde, blå og hvite klær. Hvitt, JA. Blått, JA. Rødt, NEI. Eller, har en stripete genser da, rød og hvit, det får funke. Også har jeg tatt fram 17. mai sløyfa, da blir jeg fin. Og hvite sko har jeg. Men noe flagg drar jeg ikke med meg på skolen. Jeg syns der går grensen jeg. Skal feire 17. mai på lørdag i Salt Lake, får fly rundt med flagg da..
HA EN HERLIG 17. MAI DA DERE :D

xo, ingvilda