Friday, December 25, 2009

it's over

hallo i luken! Da er min første amerikanske jul overstått, og det var virkelig bra. Jeg sluttet å sammenligne norsk og amerikansk jul tidlig i desember, for det kommer ikke til å bli likt uansett. Dette tror jeg er den største feilen de fleste utvekslingsstudenter gjør. De tror de liksom kan komme hit, og tro at alt skal være likt som i Norge, men da tar de sabla feil. Vi dro hit for å oopleve noe nytt, og ikke gjøre det samme gamle som vi ellers gjør. Jeg fant fort ut at det her ikke kom til å bli det samme, og etter det, så ble alt plutselig mye bedre.
Jeg har kost meg veldig, veldig, og syns det hele har vært veldig moro. Nye og rare tradisjoner, jeg mener, hallo, hvor mange av dere badet i innendørsbasseng på julaften, eller spiste bare masse random mat fra en restaurant? Det her var jo helt "feil" for meg da, men det ble bra, after all. Vi hadde til og med en nissepiñata, som vi slo i hjel. Haha, det regnet godteri over meg der jeg stod og hamret løs som en annen gærning, og jeg hadde bind for øynene og, så jeg så jo ikke en dritt. Haha, det var vår julaften liksom. Ikke noe ribbe eller kalkun eller kirke eller grøt eller penklær. Da vi kom hjem måtte vi legge oss MED EN GANG, hvis ikke ville jo nissen drite i vårt hus, og fly videre, og DÉT kunne vi jo ikke ha noe av! Pakker skulle vi da ha!
1. juledag stod vi opp BLODTIDLIG, hallo SEKS A.M. Hadde lyst til å skyte meg selv i huet da, men jeg kom meg opp, og ble med ned i kjelleren. Der lå det pakker over hele, med en julestrømpe fylt med digg og pakker fra nissen. De er jo ikke pakket inn, så de lå i tre forskjellige hauger. KULT! Etter det, var det tid for å åpne pakkene. Åh, så mye fint jeg fikk, det her var virkelig en bra jul! Fikk alt jeg trengte og mer til. Etter det, bare chillet vi, så på gavene våres, og begynte å lage mat, for vi skulle få besøk av litt familie. 1. juledag middag er ingen stor middag, for hjemme hos oss spiser vi enten pinnekjøtt eller ribbe, men vi spiste croissanter med juleskinke og hadde mange dipper og snacks og annet digg. Så på julefilmer, "A Christmas Stroy" gikk 24timer på ABC, så den så jeg sikkert femti ganger. Haha, slager. Vi spilte spille, Yatzy og Phase 10. Ha ha, visste dere at de skriver Yatzy "Yatzhee"? Ho ho, da lo jeg innvendig. Fikk fler pakker av besteforeldre og tante og onkel, og de traff spiker'n på huet. De kjenner meg tydeligvis veldig godt etter bare fire måneder. HOLY MOLY; kan dere tro det? Jeg har vært her i fire måneder, en uke og fem dager, og jeg har feiret Thanksgiving og Labor Day og jul og om fire dager, nyttår! Jeg har opplevd helt vilt mye, og det er så moro. På torsdag reiser vi til Idaho, og blir i tre dager, og det blir moro. I dag er søndag og jeg slapper helt av. Hører på musikk og leser, skal trene litt og kom på nå at jeg har litt lekser(ÆSJ) jeg må gjøre.
Noe av det jeg fikk til jul var:
-Macbook ( som jeg fikk for to mnd. siden :)
-iPod nano
-Penger
-Klær
-Smykker
-Løpesko, må bare elske mine ASICS GEL KAYANO
-Parfyme
-Såper og lotion
-Skjerf og lue
-Bøker
-CD
-Norske blader
-Norsk sjokolade og godteri
-TUR TIL PLAYA DEL CARMEN, MEXICO

Fikk med andre ord VELDIG mye fint, jeg er så glad! Tusen takk alle sammen<3
Reiser til Mexico om to uker og seks dager, jeg kan virkelig ikke tro det! I går kjøpte jeg to nye bikinier og, nå har jeg TRE! Det er vel mer enn jeg noensinne har hatt. Er det noe jeg er kresen på, så er det jeans og bikinier. Fasong, farge og snitt, jeg blir liksom aldri fornøyd. Hallo, jeg er heldig om jeg finner en jeg kan leve med. Heldigvis er jeg veldig fleksibel med alt annet da.
Dere, jeg skal til MEXICO, det blir så bra! Reiser i januar, og vi reiser sammen med en annen Kemp familie og, så det blir enda bedre! Vi skal bade, snorkle og sole oss, det her blir deilig. Og jeg vet ikke helt om jeg skal si det her, men som om en gang til Mexico i året ikke er nok, så skal vi jaggu tilbake, til et annet sted, i mars. Noen nøyer seg med en gang, for andre er ikke det nok. Nei da, men bestefaren har et hus der, så vi skal ned dit i mars, og det her fikk vi vite på julaften, tidenes SURPRISE. Ingen visste om det, og dagen etter får vi vite at vi skal til Mexico i januar og. Kommer til å bli veldig bra, deilig med litt sol og varme midt opp i all kulde og snø. Synd at jeg ikke kan noe meksikansk, haha, spansk, eller jeg kan hola og si og no og adios og amigo! Det burde jeg vel komme langt med..

I går klokka 10.30 p.m. så jeg "Avatar" i 3-D med Megan. Veldig bra og veldig lang film. Tror jeg sovnet et øyeblikk, for plutselig så hadde det skjedd noe som jeg ikke kunne huske hadde skjedd. Ha ha, jeg har det med å sovne under filmer. Jeg er altså ingen nattugle.
Sjekk ut "When I look at you" med Miley Cyrus. No worries, ingen Hannah Montana sang denne gangen, den er fra hennes nyeste film "The Last Song". Jeg er helt forelsket..


xoxo