Wednesday, December 23, 2009

lille julaften

Hallo i luken! Her sitter jeg da, og har null juestemning, men etter flere blogger å dømme, så er jeg jaggu ikke den eneste! Ha ha, hva er det med oss utvekslingsstudenter og jula? Vi klarer tydeligvis ikke å vende oss til å feire amerikansk jul. Kanskje ikke så rart når vi har feiret NORSK jul de siste sekstene årene, liksom. Ja ja, vi har i det minste snø på bakken, pakker under juletreet og julemusikk i cdspilleren. For å toppe det hele skal vi jaggu meg BADE i INNENDØRSBADEBASSENG i morgen, på JULAFTEN! Det er i hvertfall ikke norsk tradisjon, i hvertfall ikke for meg. Det her blir en merkelig jul dere, men det blir moro og da :) Bare kjipern at jeg må vente hele 12-14 timer lenger med å åpne gavene, for her skal det jo gjøres 1. juledag. Blir helt stressa, jeg. Får spise grøt i morgen da, og så har vi laget pepperkaker, så skal ikke klage. Vi lagde, eller kjøpte pepperkakehus for tre uker siden, men det ser så fake ut atte, det skal jeg ikke spise. I tillegg så klarte Courtney å NYSE på huset, så jeg nekter å spise det basseluskhuset der, ja. I år var første gangen de lagde pepperkaker fra scratch. SYKT! Jeg rullet øyne og ramlet av stolen da jeg hørte det! Hallo, dette gjør jo jeg hvert år, no wonder jeg fikk sjokk! Jaja, de ble dødsgode, og nå har de oppskrift, så nå kan de lage de sjæl neste år!

I dag har vi vasket huset, og det er seriøst FIRE måneder og halvannen uke siden sist, ha ha. Hadde nesten glemt hvordan man gjør det, men fikk da frisket opp og rent og pent ble det. Veldig fornøyd, hallo, rommet mitt skinner! I dag kjøpte jeg ferdig julegavene og, det var deilig. Skal bli litt fint å spare litt penger, for i år har gitt fullstendig blaffen i noe så fint som heter BUDSJETT som vi har lært mye om i Financial Literacy, og bare brukt penger. Får helt vondt i hjertet når jeg swiper kortet mitt, og vet at kontoen lider, men jeg er da enda ikke i minus, så jeg har det fremdeles bra. Skal holde meg unna butikker også, januarsalg suger uansett, finner bare en masse crap og annen møkk, ALDRI noe fint å finne...

Hallo i luken, det er lillejulaften i dag! Ingen spesiell dag her i Æmerika, men det er dagen før dagen. Ikke her da så klart, men for dere i Norge. Eller, det er nå strengt tatt JULAFTEN hos dere med tanke på at dere ligger ÅTTE timer foran, og nå er klokka elleve her, noe som er sju a.m. hos dere. Rart det der med tidssoner i grunn. I dag har jeg bare shoppet, vasket, spist middag og vært på kino, så "Old Dogs". Ha ha, sykt bra film, lo så jeg gråt jeg. Satt der og ristet og måtte dekke meg til med jakka for å prøve å dempe latteren min. Ha ha, dere som kjenner meg, vet jo at jeg har syke tendenser til å le MYE og HØYT. Ikke noe forsiktig "hi hi" her i gårn, og nei da, her klæsker vi på med et høylytt "HA HA". Vill latter i grunn..

Nå skal jeg sove, i morgen skal jeg trene og spise grøt og pakke inn resten av julegavene, før vi drar av gårde til "grandpa" Mel, og feirer julaften. Og ha ha, vi skal ha skinke OG kalkun 1. juledag, bare fordi jeg spiser kalkun til jul! Her snakker vi bigtime spoiled! Er jo ingen skinkefan heller, så det her gleder jeg meg til!


xoxo