Sunday, March 7, 2010

sunday

Søndager er en av mine favorittdager! For mange er det dagen der ingenting skjer, det er ingenting å gjøre, og det er siste dagen før skolen begynner igjen. Søndag er også best kjent som hangover-day, kirkedag, butikker-er-stengt-dag, og fotballkamp-dag. For meg så er det for så vidt none of the above. Søndag er dagen jeg slapper skikkelig av, rydder opp i rotet/livet mitt, gjør lekser, leser, og går i pysj halve dagen. Siden jeg nå bor i USA er det veldig mye som er åpent, så hvis jeg kjeder vettet av meg kan jeg bare dra på kjøpesenteret eller noe, veldig greit i grunn. Ikke kan jeg være sammen med venner heller, for alle vennene mine er mormonere og de er i kirken og er sammen med familiene sine. Jeg syns det er ganske greit jeg, søndag er en fin familiedag. Det skjer jo så mye ellers i uka, det blir nesten ikke tid til å se eller snakke med familien. Gotta love familybonding! I dag stod våknet jeg halv åtte og jeg var utvhilt! Det er sjeldent dét skjer, så da stod jeg like gjerne. Først hørte jeg litt på iPoden min og spilte Klondyke, eller kabal, og så begynte jeg å rydde hele skapet mitt. Ærlig talt, det  så ikke ut. Klær og bøker og sko og smykker og vesker, alt lå i en salig miks der inne. Superstressende, men nå skinner det. Har kastet ut utnødvendig dritt og møkk, så nå får jeg endelig plass til alt jeg har, spesielt sko og smykker. Det bare fløt rundt, har alt for mye av begge deler, men nå er det orden. Klokka er 11 nå, så nå skal jeg vel spise frokost, og dusje og ordne meg, og så skal jeg sette meg ned for å lese. Jess, må lese minst 200 sider i dag, haha. Mye lesing i engelsk, har vært litt sløv, men nå skal jeg skjerpe meg.

have a lovely sunday!


xo, ingvildla