Saturday, March 6, 2010

this is my life


Long time, no see! Nå har jeg ikke blogget på fjorten år, minst. Men det er vel i grunn et positivt tegn da, det betyr bare at det har skjedd mye! Okei, hva er det som har skjedd egentlig?
- Har klippet håret, fått lugg og farget det
- Begynt på lacrosse, og jeg elsker det! 27 pheteee jenter, kan vel ikke be om mer
- JEG HAR BLITT ATTEN! 20. feb, dagen over alle dagen. Unntatt jul da, jul er vanskelig å slå!
- Synne kom på besøk i en uke når dere nordgubber hadde vinterferie.. Gå å dø da vel :(((
- Jeg reiser til CALIFORNIA, LA og SF i slutten av mars! ohmy
-Reiser til Phoenix, Arizona i påskeferien! yes
-Skal ta lappen til uka!

Okei, kan vel ta ting fra bursdag min.. Synne kom på lørdag, den 20. og så feiret vi bursdagen min. Ikke helt som den ville blitt i Norge, men det var veldig koselig. Dagen etter var det shopping og familieselskap. Hadde spurt på forhånd om det skulle være kake der, og ja da, det skulle det. Men da jeg kom og så at det var CUPCAKES, ja da hadde jeg lyst til å hoppe på første fly hjem til Noreg altså. Null kake på bursdagen? WHAT THE HECK? Det gidder jeg IKKE å være med på... Så nå i dag, TO uker etter at jeg hadde bursdag, har jeg endelig klart å mase til meg en kake. "Happy B-day Ingvild", står det på den. Tror jeg skal begynne å feire bursdagen min hver måned jeg. Uansett, det var veldig koselig å ha Synne her, og utrolig merkelig å snakke norsk igjen. Jeg snakker jo med mamma ca. en gang i uken, og mailer og skriver på face og sånn, men det er jo absolutt ikke det samme. Sykt deilig å si så mye crap man bare vil, og ingen skjønner noenting :)) Resten av uka ble brukt til shopping i Salt Lake, <3Urban Outfitters<3, skole og festligheter. Haha, Synne og jeg brukte TIMER inne på Urban, de hadde så blodig mye fint! Til slutt visste mannen i prøverommet hvem vi var, og kunne skrive navnene våre riktig! Det er ikke verst, vi har tydeligvis ganske vanskelige navn i følge disse amerikanerne. Var vel nesten mer flau til slutt, men hei; de tjente penger på oss da, så de skal vel ikke klage. Tok fri fra skolen for å dra til Salt Lake, og det var veldig moro! Vandret rundt i hele byen, nå er jeg jo lommekjent, haha!
Avsluttet dagen med en skikkelig NBA-kamp; Utah Jazz vs. Charlotte Bobcats. Sykt moro og sykt bra seter :)  Fredag var siste dagen hennes, og da dro vi til Ogden, skulle på kino og på "Fat Cats", et spilleautomatstedaktigsted med masse spill og moro og bowling og sånn. Først så vi "When In Rome" og så bestemte vi oss for å snike oss inn på en annen kino, haha! Prøvde oss først på "Wolfman", men den så så blodig skummel ut at vi gikk like fort ut som vi kom inn. Så da endte vi opp med "Percy Jackson". Haha, kom en halvtime for tidlig, så til slutt kunne vi alle reklamene utenatt. harry. Etterpå dro vi over til "Fat Cats" og spilte "Deal or no deal", mitt absolutt favoritt spill.
Lørdag ble det mye drama på flyplassen før Synne dro, så det var min første gang gjennom sikkerhetskontrollen uten at jeg skulle reise noe sted. Føltes skikkelig rart, var liksom noe som manglet. Kanskje penger, pass og billett? Jaja, hun kom seg avgårde til slutt, 11 timer på fly til Paris; hallo døden.

Fikk to sjekker til bursdagen min, hoho, mine to første sjekker! Utrolig moro. Vi driver jo ikke med sånn sjekkegreier i Norge, så jeg blir helt stressa jeg, men det funker jo.
Har også innsett at jeg har en sinnsyk skoavhengighet. Har fått mange nye sko i det siste, de er heldigvis ikke så dyre. Noen ganger så er det faktisk skoene som kan gjøre et helt antrekk, spesielt for meg som elsker svart, grått og hvitt. Og nei, hvis det skal være noen som helst tvil, jeg er ikke emotional eller noe.

Nå som jeg også er atten kan jeg drikke lovlig, kjøre bil og ha et ekstra fint bankkort. Har sånn fin kode  som gjør at jeg kan betale på internett og sånn, så nå har jeg endelig aktivert min iTunes. Har liksom $40 i gavekort, men så klart kan jeg ikke bruke de for de vil ikke samarbide med det norske bankkortet. Latterlig. Men har endelig fått inn litt nye sanger, deilig. Har hatt en splitter ny iPod i to mnd. men ikke fått brukt den pga. div. iTunes problemer. Stress.


Så om tre uker blir det Cali, og jeg er veldig spent. Fikk først beskjed om at jeg var på venteliste, og at sjansen for at jeg kom til å få dra var liten. Var skikkelig deprimert, dere aner ikke hvor nære jeg var på å bruke loads of dough på Christian Louboutin's. Bra jeg ikke gjorde det, for to dager senere fikk jeg vite at jeg kunne dra allikvel. Plutselig så ble det veldig mye å ordne med. Flybillett, fraværordning, og skjemaer som signeres og blablabla. Men det blir nok bra til slutt!













































































xo, ingvildla