Tuesday, January 26, 2010

back from my mexicoma

Kjente jeg var veldig lite klar for å dra tilbake til "virkeligheten" da jeg satt på flyplassen i Cancun, og ventet på flyet som skulle ta meg med hjem til kalde Salt Lake. Jeg var klar for enda en uke, om ikke en måned til der nede. Veldig deilig, helt fantastisk flott var det. Skal fortelle mer i neste innlegg, men kan jo fortelle at jeg fikk en rimelig bra tan. To be continued..

Så startet skolen da, med nytt semester og hele pakka. Når jeg kom på mandag hadde jeg allerede gått glipp av tre dager, det var jo moro, men verdt det, så klart. Mandag var.. ja, hva skal man si, rimelig spesiell. Startet med fransk, men mr. Miller var ikke der, så vi så på "Cloudy with a chance of meatballs". Så på den med engelsk tale og fransk tekst og skulle skrive ned ord vi kunne. Fair enough! Så, kom vi til matte da... Fy søren, maken til ekkel klasse har jeg aldri vært borte i før. Her har de tydeligvis plassert alle de rareste og ekleste menneskene på hele skolen, og plassert meg, en søt gutt, og en normal jente midt opp i det hele. Og så klart klarte jeg å prestere og sette meg siden av de ekleste menneskene du har sett! Gutten til høyre pelte seg i nesa hele tiden og hadde konstant hendene i kjeften, og nei; jeg vil ikke vite hvor de har vært. Så klart måtte nazi-læreren komme med den forbaskede bell-quizzen sin, og jeg hadde null aning på hva vi holdt på med, og da jeg prøvde å hinte til at jeg ikke hadde vært her, og lært noe, sa han at jeg skulle gjøre mitt beste. Jeg holdte på å fly i taket, dere aner ikke hvor sint jeg var! Dere kan jo gjette hvor mange riktige jeg fikk... Var forbanna hele timen, skjønte ikke en dritt av hva vi drev med, og læreren er syk i hodet. Han hopper opp og ned som en annen bavian om alt ikke er matematisk korrekt. Jeg bare føler allerede nå at det her kommer til å bli et laaaangt semester... Tredje time var det tid for AP Art History, det vanskeligste faget jeg har. Hadde så klart endt opp i en annen klasse, så her var det mer freaks å bryne seg på, og klassen var full! Jeg er vandt til minst femten mennesker mindre, men her kjørte vi på med alt som var å finne. Men liker klassen pga. læreren, mr. Oram er en sykt bra lærer. Så var det tid for lunsj da, catchet opp med Ashley, Jessica og Dakota, og dro hjem til J for å catche opp med den seneste gossipen og spise lunsj. Fjerde time var engelsk med Mrs. Abendroth, beste læreren so far! Hun er så sinnsykt snill, og jeg lærte vel mer i denne timen enn jeg gjorde i hele forrige semester. Hadde Anna i denne engelskklassen også, så det blir bra. Etterpå bar det hjem for å gjøre lekser, og så tennis. En rimelig interessant dag i grunn. Jeg fikk sett mye rare mennesker på en dag...

I dag var titusen ganger bedre. Startet dagen med theatre med Mrs. Beutler og Mrs. Thorne. Veldig moro, gjorde forskjellig ting og lærte litt om teater og sånn :) Så var det Computer Tech. med Mrs. Greenwood. Ikke så blodkjedelig som jeg hadde trodd det skulle bli, store, fine pc-skjermer, også lærer vi mye om data i den klassen, noe som er fint for meg som ikke er særlig datapro! Etter det var det Advisory, en time vi ikke gjør særlig mye, gjør litt lekser og sånn. Skjønner ikke helt poenget med den timen, men den er grei å ha hver tirsdag, som en liten pause. Tredje time var det på tide for favorittfaget mitt; interiør design. Jeg elsker den læreren, mrs. Williams er så snill og grei, og den eneste som kan skrive navnet mitt riktig uten å stave det feil fjorten ganger først. Greit det er et litt vanskelig navn, men når jeg staver det, bokstav for bokstav, kan det vel ikke være så vanskelig? De er tross alt ikke døve, selv om jeg velger å tro det i blant. I den timen hørte vi på en dame som hadde forelesning om et college, The Arts Institutes. Hun snakket mest om interiør design, men de har mange andre fag også. Jeg var helt mesmerized, det virket så sinnsykt bra! Hun fortalte at de også tilbyr mange scholarship, mange som ingen engang søker på, så er du den eneste som søker, så får du det. Ganske greit i grunn. Fikk også en interiørdesign bok som vi skal bruke, og den var sykt fin. Måtte så klart blad i gjennom, ble helt forelsket jeg :) Etter lunsj var det US civics med mr. Costley. Der var Anna igjen, haha, hun er så morsom, så da ble jeg veldig glad! Blake var også der, så da kjenner jeg noen. Det var det morsomste med hele dagen, gå inn  i klassen og se hvem som faktisk er der, om det er noen som jeg kjenner som er der :)
Så alt i alt en veldig bra dag!
Så fra nå av ser timeplanen min så her ut:

A-day: 
1. Theater 
2. Computer Tech
3. Interior Design
-LUNCH-
4. Us Civics


B-day: 
1. French
2. Algebra II
3. AP Art History
-LUNCH-
4. English 12


I morgen blir det null skole på meg for jeg skal til Weber State University, og konkurrere i en marketingkonkurranse. Gleder meg, det blir moro! Drar 7am og kommer hjem 6pm, så blir hele dagen. Blir mye venting, så jeg tar med meg masse mattelekser i håp om å forstå noe, siden mr. Glaze er ikke særlig interessert i å lære meg noe som helst... Ønsk meg lykke til

xo, ingvildla