Sunday, January 3, 2010

nytt år, nye muligheter

Hei, og godt nyttår alle sammen! Kan dere tro at vi er i 2010? Det kan ikke jeg. Det føles som om om vi gikk inn i år 2000 i går, tiden går altfor fort. Tror at 2010 kommer til å bli et veldig bra år, for jeg har masse på planen.
Januar: Justin blir 9 år neste uke, vi reiser til Mexico 16. og kommer hjem 23. og skolen starter et nytt semester som betyr nye fag, YES.

Februar: Jeg blir 18 ÅR den 20., Courtney blir 13. en uke før meg, Synne kommer på besøk, og blir en uke i vineterferien. Jeg kan endelig ta lappen!

Mars: Her blir det mest sannsynlig CALIFORNIA, og da får jeg endelig sett L.A og San Francisco. Det blir vel i slutten av mars, og fortsetter i april.

April: Fullfører Cali-turen og nå er det 1 mnd. igjen av skolen. Nå må jeg gi alt! Det er også påskeferie, og vi snakker om å reise til Arizona.

Mai: Siste måneden med skolen, så her blir det mye testing og sånn. Gleder meg ikke til det, men det blir deilig å bli ferdig, for da er det Graduation! Mamma og Pappa kommer også i slutten av mai for å møte familien min, og for å være med på graduation. Dette gleder jeg meg veldig til :))

Juni: 4. juni er siste skoledag og graduation, gleder meg sykt til å gå med "cap and gown". 9. juni reiser jeg HJEM(!!), og er hjemme 10. juni, som er Anniken sin bursdag!! Kanskje jeg tar en kjapp tur innom Oslo for å treffe deg Annik, med mindre du er superbusy med ekle eksamner og sånn da :) Vi tar det som det kommer. Resten av juni skal jeg bruke på å finne meg en jobb, henge med de fine vennene mine og familien min, og bare slappe av!

Juli: 3. juli åker jeg til Naxos, Hellas med familien, og det blir sykt bra! Da er det 10 år siden vi var der sist, sykt! Blir der i seksten dager eller noe, og så er jeg hjemme igjen.

Jeg har veldig mye å glede meg til i det året som kommer, og jeg føler at det kommer til å bli bedre enn 2009. Mye å se fram til, mange valg som skal taes, mye moro og skummelt som skjer, jeg gleder meg. Det er faktisk bare 157 dager til jeg kommer hjem. Det var en dag jeg satt og deppet, så da begynte jeg å telle dager til jeg kommer hjem igjen, ha ha. Begynte på 197, det er faktisk førti dager siden! Hei og du, så fort tiden flyr!

Har ikke så mange nyttårsforsetter for det nye året, for da failer man alltid, men jeg har noen:
  • Bestemme meg for hva jeg vil gjøre. Hva jeg skal gjøre etter vgs, hva jeg vil studere, hvor jeg skal studere, når jeg skal studere. Det er så mye å velge mellom, og halve grunnen til at jeg dro til USA var for å finne ut hva jeg vil gjøre. Det er vanskelig, men jeg skal klare det :)
  • Ta lappen! Og det gjelder både i Norge og USA. USA er null stress, for her kjører jeg automat og jeg vet hva som kommer til å skje på den praktiske delen. Norge-lappen er litt mer stress, for jeg må kunne kjøre med manuelt gir, og jeg kan ikke starte eller stoppe, ha ha. Kan skifte gir da, ikke verst :)
  • Finne meg en jobb! Vet ikke helt hva, men jeg gjør det meste, med unntak av restauranter, det er døden. Et eller annet som kan gi meg mange jobbtimer og en god betaling.
  • Ikke sløse! Det gikk mye penger før jul, med tanke på juelgaver, bursdagsgaver og sending av gaver til Norge, og jeg hadde ikke noe budsjett, for jeg ville gi folk det de ville ha, så jeg bare ga. I år skal jeg spare mer, blir mer bevisst på hvor mye jeg har, og hvor mye jeg bruker. Har tatt vare på så godt som alle kvitteringene jeg har fått her borte, så det kan jo bli moro å ta en oppsummering når oppholdet her er slutt.
  • Gjøre det bra på skolen! Det bedre du gjør, jo flere dører åpner seg, og siden jeg ikke vet hva jeg vil gjøre enda, er jeg avhengig av gode karakterer, så jeg kan sikte mot stjernene.
  • Ikke dømme folk! Jeg har en liten tendens til å dømme folk, ikke så veldig mye verbalt sett, men jeg tenker veldig mye, og det skal jeg slutte med!
  • Blogge og maile mer. Mitt mål er å blogge minst en gang om dagen, og sende mailer hjem til mamma, pappa og besteforeldre om hvordan jeg egentlig har det, ha ha.
  • Ta SAT eller ACT-tester som gjør at jeg kan søke på college her i USA.
  • Søke på college....
Det var vel de jeg har, ikke noe spise sunt og slanke seg opplegg her, nei. Livet er for kort til å leve på diett og slanke seg hele tiden.. Dødskjedelig!
I dag skal jeg forberede meg til skolen begynner, det er nok mye som skjer de to siste ukene av semesteret, så jeg får bare kjøre på... 1 uke og 6 dager til Mexico i dag og, jippi!

Håper at 2009 var bra, men at 2010 blir mye bedre! Nytt år, nye muligheter


xo, ingvildla